16.4.13

Macam mana nak jadi wanita solehah ?
Sekejap.
Sebelum aku jawab, cuba kalian berdiri depan cermin.
#BERDIRI. BUKAN DUDUK


Kemudian tengok muka sendiri.
Apa yang aku nak ?
Kenapa nak jadi soleh ?
Untuk apa. Pada siapa. Dari siapa.
Ni semua soalan.
Tolong tanya diri sendiri.
So senang kerja aku.


Memang jawapan ada dalam hati.
Unless kalian takda hati.
Boleh ya ?
~memang boleh


Itu munafik.
Jangan berubah sebab syaitan.
Syaitan bertopeng manusia.
Eh, aku tak panggil kau syaitan.


Aku panggil rohani kau. Bukan jasad.
Jasad kau sempurna.
Sebab Tuhan aku dan kau yang CIPTA.


Then apa masalah lagi ?
Berubah sebab siapa ?
Niat kau pasak dalam hati, bukan kentut keluar hilang tak berganti.



Nafsu kau nafsu syaitan.
Kalau tak, tak mungkin kau buat maksiat !
Tak faham lagi ?


Kau tanya aku macam mana nak jadi wanita solehah kan ?
Ni jawapan :)

No comments:

Post a Comment